Veelgestelde vragen
Keuken advies
Ja zeker! De keukens die getoond worden op onze website en in onze showrooms zijn puur ter inspiratie. Onze adviseurs helpen je graag bij het samenstellen van een keuken die past in je ruimte, interieur en je budget.
De collectie van Eigenhuis Keukens is er voor iedereen. We hebben een zo breed mogelijke collectie aan keukens, keukenapparaten, kleuren en keukenbladen geselecteerd in verschillende stijlen. Wij voeren diverse merken waaronder: Pronorm (YLine, XLine, ProLine en ClassicLine) en Häcker (concept130 en Systemat).
Heb je al een offerte van een andere keukenzaak? Geen probleem. We kijken graag samen naar de mogelijkheden.
De prijs van jouw droomkeuken is geheel afhankelijk van je wensen. Welk type keukenblad? Welk merk aan keukenapparatuur? Hoe veel apparaten? Welke opstelling? We gaan graag, samen met jou, aan de slag om binnen het gestelde budget een prachtige keuken te realiseren. Wij hanteren eerlijke en transparante prijzen en bieden bovendien een unieke prijsgarantie.
Je dient het verschuldigde bedrag 3 dagen voor levering van de keuken te betalen. Het bedrag kun je overmaken op het rekeningnummer van Eigenhuis Keukens.
Je mag onze showrooms natuurlijk altijd bezoeken voor keukeninspiratie! Een afspraak maken is dan ook niet verplicht. Wil je een advies op maat? Dan raden we aan om een showroomafspraak in te plannen met een van onze adviseurs zodat we ruim de tijd kunnen nemen voor je bezoek.
Reken op ongeveer 2 tot 2.5 uur. Na een inspiratieronde door de showroom gaan we samen kijken naar de indeling en het ontwerp. We tonen alle mogelijkheden om zo tot het perfecte ontwerp te komen. Op basis van je wensen stellen we een overzichtelijke en transparante offerte op.
Inmeten
Dit is natuurlijk afhankelijk van je type woning (nieuwbouw of bestaande bouw). We plannen de inmeet afspraak samen met je in.
Dat kan, maar dan is de maatvoering geheel voor eigen verantwoording.
Wij komen graag langs om de meting te verrichten zodat we zeker zijn van de maatvoering. Het kan namelijk voorkomen dat de maten op papier niet helemaal kloppen.
Betalen
Een aanbetaling doen is bij Eigenhuis Keukens niet nodig. Drie dagen voor de levering van de keuken dient het verschuldigde bedrag op ons rekeningnummer te staan. Deze kun je terugvinden op de factuur.
Er worden geen bezorgkosten gerekend, met uitzondering van showroomkeukens.
Nee, je kunt niet in termijnen betalen.
Je dient het verschuldigde bedrag 3 dagen voor levering van de keuken te betalen. Het bedrag kun je overmaken op het rekeningnummer van Eigenhuis Keukens.
Levering
Wij verzorgen de bezorging van jouw keuken. Dit geven we natuurlijk niet uit handen aan een externe partij.
Je keuken wordt 1 á 2 werkdagen voor montage geleverd. Twee dagen voor de levering van de keuken ontvang je een e-mail met een tijdslot.
Dek (afgewerkte) vloeren af en zorg dat er voldoende ruimte beschikbaar is in de ruimtes nabij de keukenruimte zodat we alle keukenonderdelen gemakkelijk kunnen leveren.
Twee dagen voor levering van de keuken ontvang je een e-mail met een tijdslot van 3 uur waarin de keuken naar verwachting geleverd gaat worden. Geen e-mail gehad? Check dan eerst je spam box. Het kan voorkomen dat de e-mail in je spam terecht komt.
De levertijd is momenteel circa 12 weken. Let erop dat vakanties niet zijn meegerekend.
Levering in het buitenland is enkel mogelijk in overleg. Het is afhankelijk van het land.
Tot 8 weken voor levering kun je de leverweek kosteloos wijzigen.
Ja, je dient zelf (of een tekenbevoegde) aanwezig te zijn in verband met het tekenen voor ontvangst.
Een keuken mag maximaal 2 jaar op afroep staan. Er worden dan geen kosten gerekend.
Neem minimaal 12 weken voor de gewenste leverdatum contact met ons op. Vanaf dat moment kunnen wij de keuken ook daadwerkelijk bestellen. Samen met jou bepalen we een een lever- en montageweek.
Neem direct contact op met onze service afdeling. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.
Montage
De keuken wordt gemonteerd in de week waarin je de keuken hebt afgeroepen. De levering van de keuken vindt 1 à 2 werkdag(en) voor de montage plaats.
Circa 2 weken voorafgaand aan de montage ontvang je een e-mail met de verwachte aankomsttijd van de monteur. Niets ontvangen? Check voor de zekerheid je spambox.
Circa 2 weken voorafgaand aan de montage ontvang je een e-mail met de verwachte duur van de montage. Niets ontvangen? Check voor de zekerheid je spambox.
Je kunt bij ons aangeven in welke week je de keuken graag gemonteerd wilt hebben. Wij gaan dan aan de slag met de planning. Natuurlijk ontvang je voorafgaand aan de montage een exacte datum en de verwachte starttijd van de monteur.
Wij mogen niet alles aansluiten. Wij sluiten enkel de elektrische apparaten aan die aangesloten kunnen worden op 230V. Ook de afzuigkap met afvoer naar buiten sluiten wij aan (mits de bouwkundige voorzieningen hiervoor juist zijn aangebracht). Voor alle andere onderdelen is het noodzakelijk om een gecertificeerde loodgieter of elektricien langs te laten komen.
Wij voeren geen bestaande keukens af, tenzij anders afgesproken.
Ja, wij hebben eigen monteurs in dienst en leiden daarnaast ook nieuwe monteurs op tot kundige vaklieden.
Je hoeft niet thuis te blijven tijdens de montage van je keuken, maar het is wel belangrijk dat we je altijd telefonisch kunnen bereiken. De monteur kan dan telefonisch contact opnemen bij eventuele vragen. Je dient wel aanwezig te zijn aan het eind van de montage zodat onze monteur de keuken met je kan doornemen en opleveren.
Garantie
Eigenhuis Keukens is CBW erkend. Kopen bij een CBW erkende winkel betekent zekerheid met je aankoop. Bij een CBW-erkende winkel heb je in ieder geval 2 jaar volledige garantie. Wij bieden vijf jaar garantie op al onze keukenmeubelen. Elk apparatenmerk kent zijn eigen garantiebepalingen. We streven altijd naar een 100% tevredenheid.
Soms is het noodzakelijk om je apparaten te registreren om aanspraak te maken op eventuele garantie. Elk apparatenmerk kent eigen garantiebepalingen.
Je hebt vijf jaar garantie op je keukenmeubelen. Natuurlijk staan we ook daarna altijd klaar wanneer er bijvoorbeeld een lade wat scheef is gaan hangen. We komen dit voor je oplossen.
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op keukenapparatuur. Elk apparatenmerk kent zijn eigen garantiebepalingen. Vaak kun je aanspraak maken op een aanvullende garantieperiode door je apparaten te registreren.
Service
Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze service afdeling. Klik hier voor onze contactgegevens.
Een werkdag voor het service moment aan je keuken kunnen we je vertellen wat de verwachte aankomsttijd (ochtend, begin middag of einde middag) van de service monteur zal zijn. Je kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met onze service afdeling via 085 – 066 3200.
Neem direct contact op met onze service afdeling. Klik hier voor onze contactgegevens. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.
Neem direct contact op met onze service afdeling. Klik hier voor onze contactgegevens. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.
Je kunt hiervoor contact opnemen met de service afdeling van het betreffende apparatenmerk. Dit is vaak de snelste manier om een defect aan het apparaat te verhelpen. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met onze service afdeling. Klik hier voor onze contactgegevens.
Overige vragen
Dat is mogelijk echter wel afhankelijk of het nog in het programma van de leverancier zit.
Tot het moment dat je de keuken afroept kun je nog wijzigingen doorvoeren. Als de keuken eenmaal besteld is kan er niets meer gewijzigd worden.
Ja, je ontvangt een installatietekening van de keuken.
Wij verrichten geen bouwtechnische voorzieningen.